Image
Aktuelt

Strømbrudd


Publisert: 22/10/2025

Rundt 60 kunder berørt nå.

Oppdatering kl. 14:40

Feilen er nå isolert til et mindre område, og våre mannskaper inspiserer en nettstasjon for å finne årsaken.
Under inspeksjonen kontrolleres kabler, brytere og vern for å finne nøyaktig hvor feilen ligger og om noe må byttes før strømmen kan kobles inn igjen.

Det gjenstår 59 kunder som fortsatt er uten strøm, og feilretting pågår.

Oppdatering kl. 13:45

Det er nå under 300 kunder som fortsatt er uten strøm i. Våre mannskaper arbeider videre med feilretting på høyspentnettet.

De fleste har fått strømmen tilbake etter at vi koblet inn flere deler av nettet via alternative forsyningsveier.

Har du mottatt varsel om at strømmen er tilbake, men fortsatt er uten strøm hjemme?
Det kan skyldes en lokal feil eller en utløst kurs. Vi anbefaler at du:

  • Sjekker sikringer og jordfeilbryter.

  • Undersøker om naboene har fått strømmen tilbake.

  • Tar kontakt med oss dersom du fortsatt er uten strøm.

 

Onsdag kl. 11:50

Vi har et strømbrudd i Tangen-området på Nesodden. Feilen ligger i høyspentnettet – den delen av strømnettet som frakter strøm fra transformatorstasjoner og ut til lokale nettstasjoner i nabolagene. To av hovedlinjene som forsyner området fra Tangen er ute av drift, og derfor mange kunder berørt.

Våre mannskaper er på vei og feilsøking er i gang. Vi arbeider for å lokalisere og rette feilen så raskt og sikkert som mulig.

Vi vil starte med seksjonering

Når det oppstår en feil i høyspentnettet, kan vi ofte koble om strømmen fra andre forsyningsveier. Dette kalles seksjonering. Ved å dele opp nettet i mindre deler kan vi midlertidig forsyne flest mulig kunder fra alternative retninger. Det gjør at mange får strømmen tilbake før selve feilen er rettet, og hjelper oss samtidig med å finne feilstedet raskere.

Tips: Med Norgesnett-appen får du pushvarsler og oversikt ved strømbrudd.