Norgesnett har utviklet og lansert en ny kundeapp som gir enkel og praktisk tilgang til informasjon om strømforbruk, forbrukstopper og fakturaer. I tillegg gir appen deg muligheten til å fordele strømforbruket mer effektivt gjennom døgnet for å redusere kostnadene.
Appen varsler deg også om strømstans og andre viktige driftsmeldinger i strømnettet, og du kan bruke den til å rapportere eventuelle forhold i strømnettet, som for eksempel om et tre ligger på en strømlinje eller et åpent strømskap.
På nyhetssidene vil du også finne aktuelle nyhetssaker som berører ditt kundeforhold. Her får du oversikt over hva som er viktig akkurat nå, enten det er tid for skogrydding, aktuelle nyheter rundt strømstøtteordningen, og mye mer.
Appen er tilgjengelig på både Android og iOS via Google Play eller App Store, og innlogging til appen foregår enkelt og sikkert gjennom BankID.
Last ned appen her for Apple eller her for Android.
Norgesnett ønsker å gi kundene en bedre opplevelse og større kontroll over sitt eget strømforbruk. Vi tror den nye appen vil være til stor nytte for våre kunder, og vi håper du liker den.
Vi oppfordrer alle våre kunder til å laste ned vår nye kundeapp og ta kontroll over sitt eget strømforbruk. Sammen kan vi jobbe for en mer bærekraftig og effektiv fremtid for strømforbruk.
Spørsmål og Svar
Kan jeg se sanntidsdata?
Nei, dataene dine samles inn og vil først være tilgjengelig KL 09:00 påfølgende dag. Hvis du har behov for sanntidsdata så må du koble deg til HAN-porten og bruke en app som støtter det.
Erstatter appen Min side?
Nei, du vil tilgang på mer informasjon rundt forbruk, samt flere muligheter til å få oversikt over ditt kundeforhold på Min side. Appen vil være en forkortet versjon som vil deg oppsummerte data.
Kan vi ha flere brukere til appen?
Nei, det er foreløpig ikke mulig å ha flere brukere til appen. Du logger den inn med BankID, så det er den som har kundeforholdet registrert hos Norgesnett som vil se informasjonen.
Hva gjør jeg hvis appen ikke fungerer
Hvis appen ikke fungerer eller gir feilmeldinger, så prøv først og stenge ned hele appen og så åpne den på nytt. Hvis det fortsatt er problemer så ta kontakt med oss på norgesnett@norgesnett.no.
Bedrift eller virksomhet
Det er kun privatkunder som kan bruke Norgesnett sin kundeapp pr nå. Vi jobber med å også utvide den slik at bedrifter og virksomheter skal kunne logge inn å få oversikt over sine målere og forbruk.