Image
Aktuelt

Strømbrudd på Nesodden


Publisert: 12/11/2025

Feilen er funnet og utbedret.

Oppdatering kl. 10:30

En kunde meldte om et tre som lå over linja, og dette viste seg å være årsaken til strømbruddet på Nesodden.
Takket være at kunden tok kontakt, kunne våre mannskaper raskt rykke ut og fjerne treet.
Feilen er nå rettet, og alle kunder har fått strømmen tilbake.

Har du fortsatt ikke fått strømmen tilbake?

  • Sjekk egne sikringer i sikringsskapet.

  • Kontroller jordfeilbryteren.

  • Undersøk om naboene har fått strømmen tilbake.

  • Se om strømmåleren viser feilmelding.

  • Koble fra større apparater som elbillader eller varmeovner.

Dersom du fortsatt er uten strøm etter disse kontrollene, ta kontakt med vår driftssentral


Tidligere:

Onsdag formiddag oppsto et strømbrudd på Nesodden. Omtrent 800 kunder er uten strøm.
Feilen ligger på høyspentnettet. Våre mannskaper er i gang med feilsøking og seksjonering for å gi strømmen tilbake til flest mulig kunder.

Hva betyr seksjonering?
Når det oppstår en feil på høyspentnettet, kan vi noen ganger koble inn strøm fra alternative forsyningsveier. Dette kalles seksjonering. Det gjør at enkelte kunder kan få strømmen tilbake før feilen er rettet, samtidig som vi avgrenser området der feilen ligger.

Vi oppdaterer saken fortløpende når vi vet mer.