Image
Aktuelt

Min Side – Få full oversikt!


Publisert: 17/06/2022

På Min Side kan du se informasjon om din nettleieavtale, forbruksdetaljer, samt administrere ditt kundeforhold hos oss.

Har du ikke vært inne på Min Side tidligere, må du i første omgang opprette en bruker, slik at vi kan finne frem til din unike informasjon om kundeforholdet ditt hos oss. 

For å opprette bruker, følg denne linken; https://minside.norgesnett.no/Users/Account/Register eller bruke QR koden på nettleiefakturaen fra Norgesnett.

Kundenummeret ditt finner du på nettleiefakturaen fra Norgesnett. Merk at kundenummeret ditt hos Norgesnett, vil være forskjellig fra kundenummeret som brukes av din strømleverandør.  

Benytter du en strømleverandør som har avtale med Norgesnett om gjennomfakturering av nettleien, vil nettleiefakturaen fra oss ligge som vedlegg til strømregningen, eller plassert i samme dokument fra din strømleverandør.  

 Hvis du får nettleiefaktura direkte fra oss, og har opprettet eFakturaavtale og/eller AvtaleGiro med Norgesnett, vil du kunne finne fakturaens PDF-fil i nettbanken din under «Betalinger», dersom fakturaen ikke har fortalt enda. 

 Oppe til høyre på fakturaen, er det listet opp «Kundenummer» og «målepunkt-id». Viser målepunkt-id 18 siffer, er det kun de 8 siste sifrene du skal taste inn i feltet «målepunkt-id» (Det vil si at du slipper å taste inn 7070575000). Vises kun 8 siffer, er det disse sifrene som skal tastes inn. 

Etter at du har opprettet en bruker på Min Side, vi du få tilsendt en e-post for å verifisere brukeren din, det som da er veldig viktig er følgende: 

 Klikk bare èn gang på linken for å aktivere bruker. (Dersom du dobbeltklikker, vil du få feilmelding) 

 

 Får du likevel beskjed om at din e-postadresse ikke kan verifiseres, har trolig brukeren din likevel blitt opprettet. Forsøk da å logge inn med brukernavnet ditt (e-postadressen din) og det selvvalgte passordet ditt.  

Dersom du fortsatt ikke får logget inn på Min Side, kan du kontakte oss https://norgesnett.no/kontakt/