
Alle kunder skal ha strøm igjen.
12:30: Et strømbrudd har rammet Bødalen, og 1400 kunder er for øyeblikket uten strøm. Vi vet ennå ikke hva som har forårsaket feilen, men våre mannskaper er på saken og jobber med feilsøking for å finne og rette feilen så raskt som mulig.
Mannskapene vil starte opp med å seksjonere nettet i håp om å isolere feilen. Dette betyr at vi deler opp strømnettet i mindre deler slik at områder som ikke er direkte berørt kan få tilbake strømmen raskere, samtidig som vi fokuserer på å finne og utbedre feilen.
13:05: 1100 kunder har fått strømmen tilbake, men 300 kunder er fortsatt uten strøm.
13:15: De fleste kunder har nå fått strømmen tilbake, kun 18 kunder som fortsatt er uten strøm.
13:45: Alle kunder har nå fått strømmen tilbake. Årsaken var et tre som hadde falt over en høyspent linje.
Strømmen er tilbake hos alle kunder, opplever du fortsatt feil?
Her er noen enkle trinn du kan følge for å sjekke om feilen ligger hos deg:
- Kontroller sikringsskapet ditt:
- Sjekk om noen av sikringene har gått. Hvis du har skrusikringer, prøv å bytte dem.
- Sjekk om jordfeilbryteren har gått. Hvis den har, prøv å slå den på igjen.
- Sjekk om hovedsikringen har gått. Hvis den har, prøv å bytte den.
- Sjekk måleren din:
- Se om det lyser eller blinker rødt på måleren.
- Sjekk om det er tall i displayet på måleren.
- Sjekk med naboene dine:
- Har naboene dine fått strøm? Hvis de har, kan problemet være internt i ditt hus.
- Hvis du bor i en blokk eller et flerfamiliehus, sjekk om andre enheter i bygget har strøm.
- Kontroller inntakssikringene:
- Hvis du har luftstrekk inn, sjekk inntakssikringene på loftet eller i øvre etasje. Disse er ofte skrusikringer og bør byttes før du kontakter oss.
Er du forberedt for strømbrudd? Les mer her

Strømbrudd – Bødalen

Norgesnett søker Prosjektingeniør
